Світова глобалізація, зміна
технологій, перехід до постіндустріального, інформаційного суспільства,
утвердження пріоритетів сталого розвитку, забезпечення національних інтересів,
зміцнення авторитету і конкурентноспроможності української держави на
міжнародній арені зумовлюють розвиток людини як головну мету, ключовий показник
і основний важіль сучасного прогресу. Ось чому сьогодні освіта стає
фундаментом, основою розвитку суспільства, нації, держави, є запорукою майбутнього
України. Всі ці актуальні проблеми сьогодення розуміє кожен, хто працює на
освітянській ниві.
Впроваджуючи в свою щоденну педагогічну
практику основні принципи Державної національної програми ’’Освіта’’ (’’Україна
XXI століття’’) та Національної доктрини розвитку освіти затвердженої Указом
Президента України від 17.04.2002 року, педагогічний колектив
Івано-Франківського обласного ліцею-інтернату для обдарованих дітей із
сільської місцевості з великою відповідальністю, внутрішнім сумлінням
відноситься до реалізації цих важливих пріоритетних завдань держави, створюючи
всі умови для саморозвитку, самовдосконалення та самореалізації талановитої
учнівської молоді, що навчається в цьому навчальному закладі.
Ще на початку заснування ліцею-інтернату
для обдарованих дітей із сільської місцевості дирекція цього навчального
закладу на чолі з Іваном Онуфрієвичем Рачієм взяла правильний об’єктивний
підхід до реалізації головних завдань ліцею-інтеранату, оновлюючи
матеріально-технічну базу закладу, створюючи належні умови оновлення змісту
форм та методів навчання і виховання підростаючого покоління. І результати цієї
щоденної, відповідальної праці дали про себе знати. Обдаровані діти, які
навчаються в цьому освітньому закладі постійно стають призерамиII, IIIа то і IVетапів
Всеукраїнських олімпіад з основних навчальних предметів.
Навчально-виховний процес в
ліцеї-інтернаті здійснюється за п’ятьма профілями: філололгічним, правничим, економічним, інформаційних
технологій та природничим.
Враховуючи потреби сьогодення, розвиваючи
національну, духовну культуру, художньо-естетичні потреби суспільства,
конкурентноспроможність молодої української держави, яка прямує до
європейського співтовариства, цього року в ліцеї-інтернаті буде відкрито
художньо-естетичний профіль навчання.
В даний час дирекція та колектив
ліцею-інтернату разом з інститутом мистецтв Прикарпатського національного
університету імені В. Стефаника працюють над розробкою навчальних планів та
програм, курсів за вибором для даного профілю.
Дирекція ліцею-інтернату, створюючи
умови для творчого розвитку особистості, розвиваючи природні здібності та
нахили талановитої учнівської молоді, розширює ділові, практичні зв’язки з
вищими навчальними закладами Івано-Франківська та держави.
Наш ліцей інтернат входить до складу навчально-науково-виробничого
комплексу при Прикарпатському національному університті імені
В. Стефаника. Між навчальними закладами створена угода, що регулює
відносини сторін щодо організації профорієнтаційної, навчально-методичної та
наукової роботи. Профільне навчання в ліцеї-інтернаті спрямоване на підготовку
учнів до вступу в Прикарпатський університет та інші вищі навчальні заклади.
Окрім цього учні ліцею-інтернату щорічно
беруть участь у Всеукраїнському конкурсі – захисті науково-дослідних робіт при МАН.
Ось уже другий рік на базі ліцею-інтернату працює Наукове товариство, яке об’єднює учнів ліцею здатних до наукового творчого пошуку,
зацікавлених у підвищенні свого інтелектуального рівня. З ними займаютьяс кращі
вчителі навчального закладу – Капущак С.О., Яницька Г.Г., Лемко А.І., Василюк
Ю.В., Дворська М.М. та інші. Загалом цьогоріч із шести учасників II етапу на
конкурсі-захисті науково дослідних робіт при МАН, який проходив з 28 лютого по
1 березня 2009 року на базі Прикарпатського національного університету імені В.
Стефаника, п’ятеро з них стали переможцями.
Це – Верлата А.С. (11кл.) – I місце (укр.
мова) з роботою ”Використання міфологем в романі І. Багряного ’’Сад
Гетсиманський’’’’ (вч. Капущак С.О.), Стрільчик Б.А. (10 кл.) – I місце, робота
”Драматичні етюди Б. Стрільчика’’ (вч. Дворська М.М.); Солюк Л.Б. (10 кл.) – III місце (укр.
літ), робота ’’Антін Могильницький і його поема ’’Скит Манявський’’’’ (вч.
Хомич О.І.); Марусяк В.Б. (10 кл.) – II місце (фізика), робота ’’Дослідження властивостей активованого вуглецю модифікованого
високотемпературною доактивацією’’ (вч. Рачій Б.І.); Дмитрів О. (11 кл.) – IIIмісце (історія), робота ’’Роль
О. Огньовського в національно-культурному відродженні. II половина XIX ст.’’ (вч.
Лемко А.І.). Троє учнів ліцею-інтернату Стрільчик Б.А., Верлата А.С. і Марусяк
В.Б., будуть представляти та захищати честь ліцею-інтернату та
Івано-Франківщини на Республіканському рівні.
Слід відмітити те, що вчителі ліцею
готують своїх вихованців до конкурсу-захисту цілком на добровільній,
альтруїстичній основі.
Виступаючи на засіданні педагогічної
ради ліцею-інтернату, директор Іван Онуфрійович Рачій підкреслив те, що не
достатньо дати молодій людині весь багаж фундаментальних знань про природу, її
закони, суспільство, культуру, головне – навчити її практичних діянь, виховати
особистість, яка усвідомлює свою належність до свого народу, сучасної
європейської цивілізації, орієнтується в реаліях і перспективах соціокультурної
динаміки, підготовлену до життя і праці у світі, що змінюється, розвинути у ній
творчі здібності і навички самостійного наукового пізнання, самоосвіти і
самореалізації.
Над цими актуальними освітянськими
проблемами й трудиться педагогічний колектив ліцею-інтернату, вкладаючи свою
невеличку скромну лепту в скарбницю національної освіти.